SKAPARBLADET

EXTRA
Föreningen Hedesundavävarnas informationsblad på nätet!
                    Förstasidan           Bli medlem
Sommaraktivitet.SKB.18
Nytt telefonnummer och
från 5 mars 2018 även nytt postnummer!

Föreningen Hedesundavävarna
besöks och postadress

Övägen 8
810  40 HEDESUNDA

efter 5 mars 2018
818 95 HEDESUNDA

VÄVSTUGAN.4U läggs ner!
ABF Gästrikebygden har sagt upp kontraktet på lokalen (gamla Posten) bredvid ICA i Hedesunda där vi under några år bedrivit vår åretruntverksamhet.

Vi har under några år försökt få igång en vävstuga med åretruntverksamhet i Hedesunda vilket varit uppskattat även om antalet deltagare inte avspeglat det intresse som uttalats. ABF Gästrikebygden har som en del av vårat samarbete haft godheten att betala alla kostnader för lokalen men eftersom deltagarantalet varit för lågt mäktar de inte med det längre. Därför upphör vår åretruntverksamhet i centrala Hedesunda. 27 maj är sista dagen på denna plats!
Vi kommer givetvis att fortsätta som vanligt på Skaparbyn (3 km. utanför Hedesunda) med sommarläger m.m. och vi hoppas att vi skall kunna fortsätta med vävning och annat där hela året även om det blir lite bökigare för deltagarna att ta sig dit. Under sommaren kommer vi att se över hur vi kan åstadkomma detta och hoppas kunna komma igång redan till skolstarten i augusti.

Stefan Öhrman
ordförande
Föreningen Hedesundavävarna
Skaparbyns sommarprogram har börjat ta form och läggs upp på hemsidan efter hand.  www.skaparbyn.se
9/3 -16
Stiftelsen Hedesundavävarnas hemsida, skaparbyn.se, har haft problem men är nu på väg att uppdateras!
Hedesundavävarnas Jubileumslotteri 2015
Dragningslista

Högvinst: Bildväv "Vännerna"
Lena Larsson, Orsa

Högvinst: Bildväv "Flicka med grön tröja"
Annie Forsberg, Österhaninge

Högvinst: Fototavla "Löja"
Carin Forsberg, Älvsjö

Vinst: Bok "En liten bok om Hedesunda-Vävarna"
Ingrid Winblad

GRATTIS
till er alla!
Sommarprogrammet för Skaparbyn
Klicka, ladda ner, läs, skriv ut, kopiera och dela med dig!

Sommarprogram 2015

Anmälningsblankett    Stipendieansökan
VÄVSTUGAN.4U

Nu har vi en egen vävstuga i centrala Hedesunda igen!!!
Det är den fjärde upplagan av vävstuga i centrala Hedesunda sedan Birger Forsberg startade verksamheten 1965, därav namnet VÄVSTUGAN.4U! Om man vill kan man läsa ut namnet som "Vävstugan for you", vilket också är helt rätt, för den är till för alla som vill vara med i vår verksamhet eller andra kurser, studiecirklar (i samarbete med ABF Gästrikebygden) och evenemang som vi kommer att arrangera i denna härliga lokal. Den ligger så centralt som det kan bli, vägg i vägg med ICA mitt i byn, med tillgång till parkering och bara några meter från närmsta busshållplats. Läget gör att även barn och ungdomar lätt, och på egen hand, kan ta sig till oss hela året. Vävarna är redan igång och snart kommer andra verksamheter att sätta igång. Håll ögonen öppna för det kommer snart mer info. om kommande program för VÄVSTUGAN.4U.